Back in town

Hey hey hey!

Yes nu är det höstlov och jag är hemma i Sölvesborg en hel vecka. Jag har ju inte varit hemma sen i augusti när jag började så det kändes nästan lite pirrigt o förväntansfullt att komma hem. Jag bilade hem, fick sällskap av Samar i min klass som skulle åka till Malmö så jag slapp köra hela vägen själv, det va skönt. Samar är väldigt inspirerande, jag får ut mycket genom att umgås med henne. Hon är så fri i allt hon gör, tänker inte så mycket utan känner mer, och det blir så himla fint då. För det första sjunger hon som en Gud, jag skulle kunna sitta hur länge som helst och lyssna på när hon jammar med gitarren eller pianot och bara sjunger det som kommer ur hennes mun. Det är så vackert. Sen har vi börjat träna tillsammans också, vi körde house tillsammans de sista dagarna innan lovet och det var jätteskönt, hon är så fri även där och det ger mig sjukt mycket att dansa med henne. Så det är nice, det ska jag fortsätta med :)

I lördags va jag på Harrys i khamn. Vi satt först hemma hos Lloyd jag hon och Hanna och sen åkte vi vidare till en annan förfest. Harrys var kul, jag blev bjuden på way to many drinkar. haha. Men sen när tackar man nej till en drink liksom? hehe.. Brandlarmet gick precis när jag hittat en kille som kunde dansa. Jag blev verkligen trött på alla killar som flängde runt o bara dansade av fyllan så jag kollade mig omkring o såg en utlänsk kille o tänkte, han vet säkert hur man ska dansa. Så jag började dansa med honom, och dansa kunde han :) haha. Det varade dock inte så länge eftersom brandlarmet började tjuta. Tydligen hade nån knasig tänt en raket på toaletten. hmmm hur tänkte du där? Så det rök en massa och de var tvugna att utrymma lokalen.

I söndags var Basse hemma så jag passade på att åka hem till honom en sväng, det va kul o bli lite uppdaterad av allt som händer och prata lite skit :)

Igår gjorde jag lite ärenden på stan, bytte bla en sträng på min fiol så jag kan börja spela nu igen. Ska ta med den upp till Åsa och spela med Samar där. Vi funderar på att starta ett band, vet dock inte om jag kommer spela fiol då eller nåt annat.
På kvällen va Frida & Emmie här, det va mys :) Vi bakade chokladbollar och pratade en massa. Fick sällskap av Emmie i natt vilket va skönt för mamma & dom är i Jönköping och jag var lite mörkrädd :P så nu har hon precis åkt till jobbet och jag passade på att gå upp tidigt jag med så jag kan ta vara på dagen :D
Det är rätt kaos på mitt rum så ska ta o röja upp här o kolla vad jag ska ha med mig för grejer upp igen osv. Spela lite fiol, läsa någon av mina böcker jag köpte igår, o bara ha det skönt. I eftermiddag ska jag fika med Emma Krook o kanske hänga med henne o dansa på Danskompaniet :)

Puss&kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0