Mycket som har hänt

Det var ett tag sen jag skrev sist nu, det har varit väldans mycket på gång så har inte haft nån tid att blogga. Jag kan ju dra lite snabbt vad jag haft för mig sen sist.

Jag flyttade ut ur vår lägenhet den 2a maj. Pappa & Nina kom upp med släp o hämtade alla mina grejer, så mitt hem består just nu av resväskor. Jag flyttade in till Klin på Betel där hon bor och bodde med henne där i en vecka. Första helgen var jag mest i nån slags trans av nervositet och press. Jag skulle söka Åsa Folkhögskola på tisdagen o behövde göra ett solo. Allt blev så hastigt eftersom jag först bestämt mig för att inte söka men ångrade mig i sista sekund och lyckades söka ändå fast jag var två dagar för sen. Så då var det bara att komma på ett solo. Ken hjälpte mig med låt, fick nån instrumental låt med nån amerikans artist som var grym, så det blev ett solo till den :)
På måndagkvällen åkte jag, Hanna & Olivia från klassen ut till Åsa som ligger i Sköldinge lite mer än en timme från Stockholm, närmsta stora stad är Katrineholm. Där iaf har dom sveriges bästa folkhögskola med enbart hiphop. Man tränar stilarna House, Breaking, Popping, Locking & Hiphop under ett år och eleverna bor på skolan.
I alla fall, så sov vi över där mån till tis för att göra vår audition, och vi var svinnervösa!!! Helt sjukt...
Så på tisdagen hade vi först ett prov i House, sen ett i Breking, efter det fick vi visa upp vårt solo i valfri stil. Därefter var det lunch och gallring, och alla vi tre gick vidare! Efter lunch var det intervju i grupper och till sist ett asjobbigt fyspass. Först en runda på 2,5 km i skogen på tid och sedan idioten och en massa andra övningar på en stor gräsplan. Just för att se i vilket skick man är och hur mkt man kämpar och vill. Jobbigt som tusan var det, men det kändes bra och jag var nöjd med min dag :) Trivdes sjukt bra där ute och klassen som går där nu var helt underbar.

Onsdagen och torsdagen var som vanligt i skolan och på fredagen hade vi genrep inför helgen då vi hade de två sista föreställningar med OZ - drömmen om dans, här i Stockholm på Dieselverkstaden. Hela lördagen gick åt till ljussättning och genomdrag och på söndagen hade vi två shower, en kl 14 & en kl 18, tilllsammans med förberedandes föreställning "Vändpunkt". Den första gick helt okej och den sista ännu bättre, så jag är nöjd. Mamma kom o kollade o hon var jätte imponerad :D tyckte det var proffsigt o att vi var helt fantastiska.

















Efter förseställningarna tog jag med mig alla mina väskor och flyttade ut till Värmdö där mammas kompis o hennes familj bor. Johanna kom upp i lördags också eftersom hon ska göra sin praktik här i en blomsteraffär i två veckor, så hon bor med mig här ute på Värmdö nu :)

Jag som trodde denna veckan skulle kännas bättre efter föreställningen men den har varit kaos. Det är så mycket som händer och min kropp är totalt slut. Har haft småont i halsen sen innan föreställningen också och det vill inte gå bort. Jag klarade mig igenom mån, tis o onsdag iaf, men det gick på ren vilja! ´Mamma var med i skolan i måndags också o hon åkte hem på tisdagen igen.

Igår efter skolan var jag & Johanna och kollade på BEYONCÈ. Hon var helt otroligt bra! och helt stört SNYGG. Det var en riktigt bra show och hennes röst är ju helt fantastisk! Åh det var så bra. När hon kom in igen och sjöng Halo som sista låten var det inte långt till tårarna. hehe. Så himla BRA! Ska lägga upp lite bilder o filmer sen när Johanna kommit hem med kameran. Jag är hemma från skolan idag, kände att jag inte skulle orka. Vi var inte i säng förrän vid ett och min hals kändes värre, så valde att stanna hemma. Jag har fått några underliga utslag eller prickar på magen och ryggen också. Det kliar som tusan! Jag undrar vad det är.... om det kan vara vattenkoppor?? Jag har ju redan haft det men har man otur kan man ju få det igen :S Det var ett barn som hade det på skolan igår så.... Får se om det sprider sig, annars kanske det bara är nåt jag ätit.

Nu ska jag laga lite mat. Puss & kram


Kommentarer
Postat av: Krisse

Va kul att du sökt till Åsa!

Vi har haft några av årets elever på utbyte hos oss! Dom va niiice! De lever sitt eget lilla liv ute i skogen =)

puss å kram

2009-05-14 @ 20:56:54
URL: http://smashjunkie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0