Hejsan hejsan

Jag är ju för daolig på det här med min blogg! haha. Känner inte att jag har tid o sitta här o skriva, eller jo om jag gör det ofta men eftersom jag inte gör det får jag så himla mkt o skriva om så då struntar jag hellre i det.. hmmm. men nu fick jag ett litet ryck iaf!

Har nyss varit ute o sprungit en runda nere i Norje Boke. Det är så fint där nere vid vattnet! Hade jag haft en pojkvän skulle jag tagit med honom på en romantisk promenad ner dit.. hehe.
Innan ikväll var jag, Emma & Frida o kollade på fotboll på Strandvallen. Hanö vs. Sölvesborg United. Det ni, det är grejer det! haha. hmm. jo men det var rätt kul o se faktiskt :) Slutade med vinst till Hanö och Rasmus fick ett rött kort. haha.

Vi började träna med Sweap i måndags, min nya dansgrupp. shoohoo. Det va skoj! Det är jag, Therese, Linn, Kristina, Sharam & Robin. Vi ska vara med o uppträda på Killebom, Kristianstad dagarna o kanske Tivoli i Köpenhamn. Det ska bli nice! Har rätt lite tid kvar till första uppträdet så är rätt stressigt o tajt men det ska förhoppningsvis gå vägen!

Annars sen jag kom hem har jag jobbat här i vår gårdsbutik, träffat massa vänner, festat lite, varit på Sweden Rock, solat, gjort ett prov i skolan och lite annat smått o gott. Riktigt fullt upp har jag haft iaf! Kommer nog fortsätta vara så ett tag till känns det som. Men det är kul! sålänge det inte blir för stressigt.

Tunisien blev ju inte riktigt som vi tänkt oss heller... Jag solade en dag, mina utslag kom tillbaka o kliade sjuuuuukt mkt. Doktorn kom, gav mig en spruta där bak, stannade inne på rummet dagen efter, fick en spruta till, utslagen gick bort. Var på stranden lite grann en dag, sen fick jag nya utslag på armarna o benen ist... Doktorn fick komma, ge mig en salva, ringa en en hudspeciallist dagen efter som trodde det var ett virus och sa till mig o inte vistas i solen... Det kliade så mkt så jag itne visste vart jag skulle ta vägen. Ville bara sitta helt jävla stilla i kyla o inte röra mig.. Så sjukt sjukt tråkigt!! och de andra tjejerna som var pigga o glada o vara utomlands kunde ju inte heller njuta helt eftersom jag var sjuk hela tiden. För när jag var med dom ute nån eftermiddag/kväll ville jag bara hem typ... så de sista dagarna roade de sig själva och jag sov så mkt jag bara kunde.. Så där var min resa!
Fick ropa på en doktor i flyget påväg hem också för mina lår svullnade upp o utslagen blev så mkt värre.. Som tur väl var fanns där två manliga sjuksköterskor som gav mig en allergitablett o lugnade ner mig. FIck dock vara uppe o gå hela resan i fyra timmar, vågade inte sätta mig ner.
Väl hemma morgonen efter hade mitt ansikte o hals svullat upp så fick åka in till akuten... de tog prover o skickade hem mig, hade tid hos en hudspeciallist dagen efter. Hon tog en massa blodprover som jag fortfarande inte fått tag på.
Men bara jag kom hem la sig utslagen jätte mkt o inom en vecka var dom i princip borta. Vilken jäkla lättnad säger jag bara! Trodde hela min sommar var förstörd.. Det hade varit KAOS........

Nog talat om det...

Imorn blir det jobb mellan 11-18, förbereda en massa inför midsommar så det blir nog mkt o göra. Sen på kvällen ska jag & Josse förbereda o planera lekar. shoohoo. Ser fram emot fredag och midsommar! Hoppas det blir riktigt kul!

Nu ska jag ta o sova. Tänkte försöka gå upp i tid o hinna med en joggingtur imorn bitti med.

Puss & kram


Världens sötaste lillebror

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0