Vemod

Jag kan inte annat än o säga att jag känner vemod inför morgondagen.... Jag undrar om jag nånsin kommer komma förbi o känna så när jag åker hemifrån? Eller om jag helt enkelt är så hemmakär så att det kommer sitta i resten av livet.

Det känns iaf ganska jobbigt att åka här ifrån nu när jag varit hemma så länge. Har liksom kommit in i rutinerna här hemma, träffar familjen varje dag, kan leka med mina småbröder när jag vill, åka till Minus, åka hem till en kompis, kompisar kommer hit, och helt enkelt att bara kunna ta bilen och åka vart jag vill och inte behöva vara beroende av att passa ett tåg eller en tunnelbana. Sen att jag har folk som verkligen bryr sig om mig runt mig hela tiden, det är så jävla härligt. Jag är trygg här på ett helt annat sätt än i Stockholm.
Visst, så kommer det väl alltid att vara, detta är ju mitt hem. Jag vantrivs absolut inte i Stockholm på något sätt! Måste bara komma in i rutinerna igen så kommer det nog kännas bra :) Det är just såhär när jag ska åka bara... sjukt jobbigt.

Meen jag har ju en HEL del roliga saker att se fram emot. Skolan börjar på måndag, jag ska börja ta nya kvällsklasser, vi ska börja repa inför slut showen, jag, Malin & Klin ska kolla på Chris Brown den 23e och sen gå ut dagen efter, jag får träffa mina underbara nya vänner igen, komma tillbaka till mitt rum o min fina laptop, och mycket mycket annat. En sak som jag är sjukt glad över också det är att min allra bästa vän Amanda kommer att flytta upp till Stömsholm i morgon och bo där hela denna terminen. Och Strömsholm ligger bara tio mil från Stockholm!



Amanda & jag i somras

Nu måste jag fortsätta packa, har inte kommit så långt med det... Kollade ju på Lets dance innan (tyckte Morgan var grym!) och nu har jag precis kommit hem från Emmie där jag & tjejerna spelade spel :)

Tåget går 11.52 imorn och jag är uppe vid fem tiden. shooho! tänkte passa på att läsa ut balettboken på vägen upp, hoppas bara att jag sitter på rätt håll för annars kommer jag må illa... haha.

Åter till packningen!

Puss & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0