I can feel your halo

Idag är det söndag - vilodagen. Men jag är så trött på att vila nu, börjar tappa tålamodet. Det är riktigt sjukt skönt att bara ta det lugnt men man ska helst ha förtjänat det också, det är då det är som bäst. Och just nu känner jag inte att jag gjort mig förtjänt av en vilodag (till). Måste träääna något, men vad?! Det enda jag gör här hemma är och äter, hela tiden! Det känns så iaf. Antingen har mamma bakat en äppelpaj man inte kan tacka nej till eller har vi filmkväll med choklad och glass och är det inte det så är det julmat eller nån annan middag. Jag menar inte att det är något problem så, jag är sjukt tacksam över att slippa ta hand om mig själv o laga min egen mat hela tiden, men det är bara det att jag måste lära mig o stå emot lite av det goda ibland, kan inte tacka ja till allt!!

Jag har iaf varit duktig idag och hjälpt mamma stryka all tvätt. Jag håller på att övertyga henne att det är ute att stryka, det är få kläder man egentligen behöver stryka. Visst mamma har taggat ner lite med det där, förut strök hon varenda lakan, tröja, byxor och nästan underkläderna också. Nu är det mest skjortor och vissa andra kläder. Skjortor kan jag förstå, för de blir riktigt skrynkliga när man tvättar dem, men jeans? Hallå? Om där är några skrynklor så försvinner de när man tagit på sig dem. Jag har inte haft framma mitt strykjärn en enda gång i Stockholm ännu. haha. jag kanske går inte för det där anti-strykning lite väl hårt, men palla stryka danskläderna som man ändå svettas i och som hamnar i tvätten direkt när man kommer hem. Nej, att stryka går bort för mig, det finns roligare saker att göra. Stryk endast det som är absolut nödvändigt och strunta i resten!

Nu ska jag städa mitt rum, sen ska jag åka hem till Malin i Österslöv o leka :)

By the way så måste jag bara säga att jag inte kan få nog av att lyssna på Halo, eller de andra av Beyoncés nya låtar. Hon är magisk. Dessutom kommer hon till Stockholm!! och biljetterna är snart bokade :)

http://www.youtube.com/watch?v=FIUHfTQ5MnA

Puss & kram!


Kommentarer
Postat av: Malin

Yää babe!

2009-01-04 @ 23:43:28
URL: http://arnessons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0