Streetstar

(Skev det här i natt men det hade inte kommit upp)

Har precis kommit hem från Streetstar nu. Var där för första gången nånsin och shit va grymt det var! Det kändes inte som att man var i Sverige. Det var en massa människor där, dans, musik och så mycket glädje! Helt fantastiskt, jag undrar vart alla dessa människor gömmer sig när det inte är Streetstar. Visserligen var det många där som inte var från Sverige, annars var det väldigt många man kände igen. Det är kul, för det känns verkligen som att man börjar få ett grepp om folket här i dansvärlden i Stockholm lite grann nu.
Vi kom till Solna vid halv 8 tiden så vi hann se tävlingar i locking, hiphop/new stile, house & breaking. Sen var det några gryyyymma grupp tävlingar där också. Några som gjorde en skitbra hiphop dans, och de mötte tre stycken som körde en wacking/vouging grej på klackar som var SÅ bra. En av de tre var dessutom en kille och han går på klackar snyggare än de flesta tjejer jag sett! Helt makalös. Och det var de sista som vann den tävlingen.
I slutet nu innan vi gick var det final mellan fyra breaking crew från Polen, Ryssland, Norge & Finnland. Vet inte vilka som vann för vi gick innan det var slut, men vet iaf att det stod mellan Ryssland & Polen. Anyway, precis innan vi skulle gå och innan finalen så bröt de av breakingen med två killar från Danmark som körde en popping-dans. AAHHH så fett det var!! jag har aldrig sett nåt liknande, de hade såna sjuka skills... Så himla kul o se :D

Kan ni tänka er, Streetstar är inte slut än, det är en hel dag till! Plus en efterfest hela lördag natten. Vet dock inte om jag kommer gå på den för jag är fortfarande inte 100 och jag vill vara tillbaka i skolan på riktigt på måndag. Men får se hur jag känner mig imorn. Blir lite sovmorgon imorn iaf och det ska bli SKÖNT. By the way har jag nog aldrig sett så många söta killar på ett och samma ställe nånsin, och vet ni vad? De kan dansa också ;)

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0