Stockholm

Nu är jag på plats i storstaden igen och det känns faktiskt väldigt bra, vilket är skönt!

Idag var första dagen i skolan, efter hela fyra veckors lov.... Fyra veckor av möjs med vännerna, familjen, tvn, godis och festande. Japp. Inte så smart kanske, med tanke på att skolan är så pass hård, men jag tror ändå det har varit bra för mig. Jag släppte verkligen skolan helt vilket gör att det känns som att jag får en bra nystart nu. Det har varit skönt att vila både hjärnan och kroppen ett tag. Men nu är det då dags att sätta i gång igen med att träna en massa och äta bra mat.

Dagen idag har varit riktigt skön, det har varit ett lagom tempo. Vi började med steet med Robban där vi dansade till en rolig arab-hiphopish-låt, sen hade vi balettlektion fast inte med vår vanliga lärare Maggan utan med en balettlärare från Danshögskolan. Det gick bra men var lite rörigt, hon har ju inte samma rörelsemönster och övningar som Maggan. Men det var himla kul o få prova på o dansa balett för någon annan! Lite synd bara att hon kom vår första dag efter jullovet så vi inte kunde köra fullt ut men förhoppningsvis kommer hon nån mer gång igen :)
Efter lunchen hade vi jazz där vi lärde oss en ny uppvärmning som var himla skön, lite diagonaler på det och sen började vi med en kombination till en ny låt med Darin som var riktigt giddig faktiskt!
Sist men inte minst skulle vi haft street med Thomas men som vanligt var han inte där så det blev vikarie, och idag hade vi Mario. Det var grymt!

Nu är jag hemma hos min Sofia och vi håller på o lagar jääättegod mat. Potatisklyftor och en massa grönsaker i ugnen med quornfiléer och brunsås till. mums! sen ska vi kolla på Center stage :)

Puss & kram

Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0