Australia

Idag har varit en fullspäckad dag :) skönt så jag inte har kunnat ligga hemma o lata mig. haha.

Amanda hämtade mig i morse vid tio tiden för vi skulle ju upp till Växjö idag. En kvart senare än vi skulle vara där (tidsoptimister som vi är) fick jag träffa några av hennes klasskompisar och vara med på en lektion med deras handledare. Skolan var inte alls som jag tänkt mig. Jag hade en bild av att det skulle vara en mysig och fin skola med härlig sammanhållning. Men den var mest stor och "ohemtrevlig" och allt kändes så nybyggt, inte alls den mysiga skolan jag trott. Men men den verkar ju bra iaf o det är ju huvudsaken!

Efter vi var klara i skolan åkte vi in till stan och köpte pizza och en bakelse som vi tog med hem till Amanda & Viktors lägenhet. Det var verkligen vääärrldens godaste pizza! Har nog faktiskt aldrig ätit nån som varit så god. På den var det tomatsås såklart, mozzarella, ruccula, avocado och nån slags örtolja. åååh så god det var! och efter pizzan delade vi på en bakelse med kladdkaka i botten, hallonchoklad grej över och chokladmousse på toppen. ååhh så gott och ååhhh så dåligt samvete sen. hahah. men vafan. man lever ju bara en gång!

Deras lägenhet var iaf jättemysig och fin och det var kul att ha varit där o sett hur hon levt sin vardag denna terminen. Vi körde även inom stallet i Alvesta där hon haft sina hästar, påvägen hem för hon skulle hämta lite grejer.


Sen väl hemma, in snabbt för o hämta mitt presentkort och sen hoppa in i min bil för att köra till Kristianstad. Där mötte jag upp Malin som hade sin otroligt läskiga råttpäls (!) på sig för att se Australia. Guud så bra den var!! Riktigt sevärd. Dock inte lika bra som The Notebook som jag hört att den skulle vara, men bra nära.
Innan jag satte mig i salongen tyckte jag inte om Nicole Kidman, men jag ändrade absolut uppfattning efter denna filmen. Hon är cool ju. haha. Jag blev även "kär" i Nullah, en otroligt söt liten pojke! Fan vad jag älskar barn har jag kommit fram till. Kan inte låta bli att längta lite tills jag är där själv och ska ha barn. Visst det kommer nog dröja ett ganska bra tag till men ändå :) Nicole Kidmans kärlek i filmen var dessutom en riktig hunk! så ni som inte sett filmen, se den :D

Nu ska jag sova. Tack för en härlig dag Amanda & Malin!

Bara två dagar kvar här i södra sverige nu... :( ska försöka gå upp i vettig tid imorn så jag kan ta vara på varenda sekund.

Puss & godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0