Partnering

Trodde jag skulle vara i skolan tidigt o vara med på rep, kom lite sent som vanligt o hoppade bara in o ställde mig bland de andra fem som skulle vara med, trodde jag, men de var sex. Jag började hänga på när Karin lärde ut o alla såg ut som frågetecken. haha. Jag skulle inte vara med i den gruppen utan kunde haft sovmorgon :P men det var lika bra att jag var där för behövde koreografera till min dans, gick inte så bra men fick fram lite iaf.

Vår första lektion hade vi med Cesar som har kommit hit från Arizona i USA. SÅ fantastisk han var! Han sa så kloka grejer och man fick sig typ en "uppenbarelse" varenda minut. Eftersom vi hade partnering så berättade han en massa om det och vad det går ut på, och att det återspeglar så mycket i livet. Att man tex inte ska förlita sig på personen som lyfter en och låta den göra allt jobb utan man ska lita på personen men hjälpa till så pass mycket själv för att göra att det funkar. Så svårt o förklara men när han pratade så stod man där typ med öppen mun och skulle kunnat lyssna i flera timmar till. Han var så himla bra :) Lite Sonya -stil över det, hon förklarar med så himla bra hur det ska kännas och man verkligen känner till hundra procent när man gör rörelsen att man gör den rätt.

Efter partnering med Cesar hade vi Lindy hop med en kille från Älmhult. Kunde inte sluta störa mig på hans dialekt. haha. vet inte varför. Men att prova Lindy hop var kul iaf! Tydligen finns det en swing-klubb som är öppen här i Stockholm på onsdagar dit man kan gå och få sig en introduktionskurs först och sen dansa loss med alla människor på kvällen. Låter sjukt kul, och han skulle fixa att vi kom in där gratis så dit gör vi nog ett besök snart :)

Har tränat lite olika andra koreografier idag med, känns som om jag börjar komma ifatt lite nu iaf. Men SHIT vad mycket det är. Ska ha klart min till imorn och börja lära ut också, måste fixa lite med det ikväll.
Imorn ska vi ha Cesar igen och så ska vi ha hip-hop. Undrar hur vi ska göra det i par? Eller vi kanske inte ska ha partema just på hiphop lektionerna? Jag vet inte, får se imorn :)

Puss & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0