Är du ledig nästa torsdag? näää. Tur, för det är på fredag.

Dax att ta tag i sig själv nu kanske? jaaaada. Skola imorn va det tänkt, hoppas det ska gå bra :)

Dagen idag har varit rätt så lik dagen igår. Har kollat en del på desperate houswives och kollade på min andra film som jag lånade hem. "The bucket list" hette den. Jag drog mig lite för att se den, kände på mig att den skulle vara rätt jobbig att se. Och det var den... Fast den var verkligen fin. Kunde inte hejda mig själv utan grät i floder. Den är så himla sann, och det är så hemskt att man ibland ska få reda på något fruktansvärt  för att leva sitt liv som man vill leva det, och som om varje dag var den sista. Vad var det nu dom sa. Jo för att komma igenom porten till himlen i den någon viss religon så fick man svara på två frågor. 1. Har du funnit glädje i ditt liv? 2. Har du bidragit till någon annans glädje?
Filmen får en verkligen att tänka efter, att vi är så viktiga för varandra och att kärleken är något av det starkaste vi har. Kan vara bra med en sån reminder ibland. Visserligen tänker jag rätt ofta på "livet" och vad som egentligen är viktigt och betyder för mig. Men det är lätt att livet bara rullar på, man stressar fram och tillbaka och reflekterar inte över saker och ting. Det kan vara bra att stanna upp ibland och bara känna efter. Det är iaf något jag har lärt mig och försöker göra.


Sofia kom hit efter skolan och åt lite glass med mig :) vi slipade på hennes balett-dans och hon lärde mig Klaras street som jag har missat. Kollade också på Americas best danscrew, har aldrig sett det innan så har börjat från första säsongen nu. Det är riktigt bra faktiskt! Sen innan åtta var jag tvungen att lämna tillbaka filmerna så vi gick dit, handlade lite på ICA och nu är jag här hemma och ska ta o krypa till sängs.

Ska packa i ordning till imorn med, vi i klassen ska hem till Annette efter skolan och spela spel och dricka vin. Möjs!


Ni har väl inte missat Filippa Bark? ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0