Say walla

Sådär ja, nu är man tillbaka i vardagen igen :) iaf det som kommer vara min vardag i ungefär tre veckor till. Bara tre veckor... det är helt sjukt! kan inte förstå att jag har gått på Danscenter och bott i Stockholm i nästan ett år.
På ett sätt känns det som att det var igår vi kom hit med flyttlasset, flyttade in och tapetserade våra rum, men på ett annat känns det som om det var evigheter sen. Jag har hunnit med så himla mycket saker under den här tiden, och gjort så många roliga grejer :)
Therese & Jessica flyttade ut igår, det är så himla tomt här i lägenheten nu :( uscchh det är inte kul. Men det är tur att vi har långa skoldagar så jag slipper vara här hemma o häcka. Pappa kommer upp på fredag eller lördag o hämtar mina grejer, sen flyttar jag till Klin på Betel och bor där en vecka. Den nionde kommer Johanna upp och då flyttar vi till mammas kompis Camilla där vi ska bo de sista två veckorna, hon ska göra sin praktik här uppe. Det ska bli kul :)

Turnéveckan var riktigt rolig :D vi var som sagt i Sundsvall, Bollnäs, Ljusdal och Gävle. Roligast var sista dagen. Vi åkte från Ljusdal till Gävle tidigt på morgonen, och jag, Oliva & Hanna förde en härlig diskussion om samhället i bilen medans de andra sov. haha. Oliva är så härlig, hon är ju väldigt politiskt insatt så det är kul o diskutera med henne.
Väl framme i Gävle gjorde några i klassen ljusrep där vi skulle dansa och jag och några till delade ut lappar på stan om att vi skulle ha föreställning. Det va skitkul, träffade en massa härliga människor! Jag bara ÄLSKADE GÄVLE. Helt sjukt, vet inte vad det var men allt kändes bara så gött! Jag ringde mamma o sa att här ska jag bo! haha. hon tyckte det va lite långt iväg :P men jag får la se! tyckde sjukt bra om Gävle iaf :D





Lite bilder från turnén

Föreställningen där va riktigt rolig. Varje år på den sista föreställningen på turnén hittar eleverna på bus och ändrar saker i showen utan att Annette vet om det. Saker som då inte påverkar danserna eller föreställningen för mkt utan bara är interna. hehe det va kul :)
Vi skulle egentligen sovit i Gävle men hade ingen sovplats helt plötsligt så vi körde tillbaka till Sthlm på kvällen och festade till det och sov över på Danscenter istället :)

I lördags va det helt fantastiskt väder här i Stockholm! Det kändes som om man var utomlands sjukt mkt. Jag, Oliva, Hanna, Lisa & Rebecca solade på ett ställe vid skolan halva dagen, sen gick vi en shoppingrunda, åt falaffel i gräset vid medborgarplatsen och på kvällen var vi och kollade på Balettakademiens föreställning med nummer som eleverna själva gjort. Det var sjukt bra, de var så himla fina och duktiga! Efteråt åt vi en trerätters på Pizza hut. mmmums. Det var en riktigt härlig dag :D


Jag & Klin va o tog bilder i en fotostudio i söndags :)

Idag har vi haft hjärngympa i skolan! Vi har ju bara tränat samma koreografier nästan hela den sista månaden inför föreställningen så det kom lite som en chock idag med vanliga lektioner och nya danser. Men åh så kul det var! I morse hade vi Sabina i hihop, efter det balett, sen Yeya i hiphop o det va sjukt kul, och sist jazz med Annette. Jag bara älskar Yeyas stil! Hon är grym.

 
Ett klipp på Yeya när hon hade workshop på DC i höstas.

Det var sista dagen att lämna in ansökan till år två idag också, vilket jag gjorde. Jag är bara så himla velig hur jag ska göra i höst. Jag har typ tio olika sätt eller vägar jag skulle kunna tänka mig o välja. Vet bara inte vilken som är bäst för mig eller vilken jag kommer få ut mest av. Får fortsätta att klura ett tag till så visar det väl sig så småningom. Känns iaf bra att ha lämnat in den ansökan nu, har blivit mer och mer sugen att gå ett år till. Men får se... :)



Här är Dizzee Rascals video "Bonkers" för er som inte kunde öppna den sist :)
Det var inte så mkt vi är med men jag syns ett par gånger iaf, har rosa tröja på mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0