En dramatisk kväll på dramaten

Idag har jag utnyttjat min födelsedagspresent från Klinie som var en föreställning på dramaten! Och den var minst sagt dramatisk. Den ömhet jag är värd hette teatern eller föreställningen vi såg, den var riktigt bra. Skådespelarna var helt otroliga. Men shit vad rädd jag var. vi hade fått platser på första raden så vi var jätte nära scenen, och när de tar bor draperiet är allting vitt, precis som man tänker ett psykrum liksom, med helt vita väggar o vitt golv. Pjäsen handlade om drogmissbruk  och hur illa allting kan bli, en tjej blev våldtagen, ett par slog varandra, folk blev mördade och de gjorde helt sjuka grejer. Det kändes som att vara mitt inne i en riktigt otäck film. Det var riktigt läskigt och ångestladdat...
Efter ungefär halva tiden som pjäsen varat skriker de att de måste bryta för att det skett en olycka. Så de får ringa efter ambulans o hela grejen för något hade hänt nån i publiken, troligen fick någon ett epelepsianfall... Så det va lite otäckt...
Föreställningen var iaf riktigt bra och absolut sevärd, men det var sjukt vad jag var skakis efteråt...


Igår var några stycken från klassen o åt pizza efter skolan och sen åkte vi ut till Lotta i Orminge på lite fest. Där blev det idol, vin och prat. Mycket trevligt! Jag, Sofia & Oliva åkte sen in till medborgarplatsen vid halvtolv och mötte upp Jon och hans vänner och fortsatte vår kväll på en bar där :)
Idag slappade jag & Sofia här hemma med en film, sen blev det fika i stan, därefter mötte jag upp Klin och vi gick på dramaten och sen har jag & Therese haft lite myskväll här hemma.

Imorn ska vi ut och gå en härlig morgonpromenad och på kvällen ska jag & Sofia hem till Anders & Johan :)

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0